hunddagboken

Alla inlägg den 8 maj 2012

Av Cissi ♡ - 8 maj 2012 21:00

Nu ska jag berätta lite om Blakkur.

Börjar med frågorna igen :)


Hur är han att rida?

Blakkur är super mysig att rida och ställer alltid upp för sin ryttare.


Är han snäll i boxen?

Ja han är riktigt snäll i boxen men när han står i spilta

så chivas han med alla andra hästarna i sin närhet :)

 

Är han lätt att hämta i hagen?

Nej han är inte alltid lätt att hämta han brukar springa iväg.

Så om man inte är lugn så går det inte att fånga in honom.


Står han på ridskola eller är han privat häst?

Blakkur står på Ängsö islandshästar ridskola. Men jag håller på att rida framhonom

pga att han blev opererad i höger bak ben sommaren 2011.


Vilken ras är han?

Blakkur är en Islandshäst.


Hur många år är han?

Jag tror att han är 17 eller 18 år :)


Brukar han lorta ner sig mycket i hagen?

Ja så fort han har blivit borstad och så släpper man ut honom så rullar han sig inom 1-2 timmar :) sen när han skitig.



Blakkur en är trevlig kille som alltid ställer upp för sin ryttare.

När jag började på ridskolan så fick jag rida honom lite :)
Men då gillade jag honom inte pga att han ar så tjurig i spiltan och lite så.

Men sen när jag fick för frågan att börja sätta igång Blakkur igen så ville jag ju det efter som att jag ville ge honom en chans.

När man är med honom själv och rider så är han hur trevlig som helst.

Det var en dag som jag skulle rida Blakkur och han var riktigt trevlig men sen när jag skulle börja trava honom började han helt plötsligt att halta men han brydde sig typ inte om det och bara fortsatte.

Så det är därför som jag skriver att han alltid ställer upp för sin ryttare.

Även fast han har ont så går han gull ponnyn.

Han är en av dom snällaste och sötaste ponnysarna i värden   


       

// Cissi

Av Cissi ♡ - 8 maj 2012 20:48

Har varit i stallet sen jag kom henm efter skolan så det är därför som jag inte har bloggat så mycket :) 

Hur dagen var får ni reda på i ett inlägg imorgon :)


// Cissi

Av Cissi ♡ - 8 maj 2012 13:45

Här kommer fortsätningen :) vi var ju på att jag hade börjat gilla Drott.


Veckan efter ville jag åka och rida igen.

Då förstog mamma att jag inte kommer att ge mig förens jag fick rida.

Så hon åkte ut till stallet med mig och då fick jag rida Drott igen :)

Jag blev jätte glad.


Sen efter några veckor fick jag praut jag tyckte inte om henne för att hon var inte som Drott utan hon bara gick och drog i tyglarna så att jag höll på att trilla av. 

Men jag klarade mig.


Men efter några gånger av ridandet på Praut så blev jag lite ledsen för att jag ville bara rida Drott.

Hon var väkligen min favorit häst då.Sen fick jag henne igen och fick rida henne då blev jag glad igen och sen så efter några gånger ridande så tröttnade jag på Drott och ville rida någon annan.


Det var min lille berättelse när jag började rida :)

En bild på Praut :) Inte direkt den bästa bilden.

 


// Cissi

Av Cissi ♡ - 8 maj 2012 12:02

Nu ska jag skriva lite om Mewor hur han är och lite så :)

Det blir så att jag kommer att skriva lite frågor först sen kommer jag att skriva en flytande text :)

 

Hur är han att rida?

Mewor är väldigt snäll att rida men han är väldigt känslig i munnen.


Är han snäll i boxen?

Han är hur trevlig som helst i boxen, man kan sätta sig bredvid honom och bara mysa.


Är han lätt att hämta i hagen?

Han brukar oftast stå stilla men ibland går han iväg.


Står han på ridskola eller är han privat häst?

Han är en privat häst.


Vilken ras är han?

Mewor är ett arabiskt fullblod men han ser inte ut som det.


Hur många år är han?

Mewor är 23 år :) 


Brukar han lorta ner sig mycket i hagen?

Haha jag det brukar han, älskar verkligen att rulla sig.


Mewor är en riktigt mysig ponny.

När man ska lära känna honom gäller det att ha mycket tålamod.

När man rider honom själv så är han enormt tittig i början sen efter en liten stund börjar han slappna av.

Han är enormt trög i början så då tänker man bara att man måste skänkla på helatiden.Sen när man kommer i en uppförsbacke så brassar han till 100% 

Samma sak när man galopperar på ängen så är han skit trög i början sen brassar han till 100% och bockar som fan XD

Men det är bara att ställa sig upp och hålla i sig i manen :)

Första gången som jag galopperade med Mewor på ängen så brassade han till 100 och då visste jag inte att han kunde brasså så jäkla mycket så att när han bockade flög jag av.

Den lilla bus ponnyn :)


       


// Cissi

Av Cissi ♡ - 8 maj 2012 10:43

Det var en liten bloggläsare som undrade om jag kunde skriva lite om dom olika hästarna som jag rider jag kommer inte att skriva om alla ridskolahästarna men jag kan skriva om dom hästarna som jag mäst tycker om och brukar få rida :)


Det kommer att komma olika delar av vilka hästar det är pga att jag kommer att lägga in bilder också :)


// Cissi    

Presentation

Klockan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om mitt bloggande är det bra eller dåligt???
 Super bra
 Jätte bra
 Bra
 Sådär
 Dålig
 Jätte dålig
 Super dålig

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muffin

Mat gärna min hamster Muffin! :)

Mata gärna mina husdjur

Om mig

Jag är en glad tjej på 13 vårar mina favorit djur är häst och hund.Hoppas att du tycker om min blogg.  


Ovido - Quiz & Flashcards