hunddagboken

Alla inlägg den 9 maj 2012

Av Cissi ♡ - 9 maj 2012 21:05

Nu ska jag skriva lite om Skijoni

Börjar med frågorna :)


Hur är han att rida?

Han är väldigt trevlig men man måste vara bestämd på vad man ska göra.

Om han ska gå först så måste man vara riktigt bestämd annars börjar han att backa.


Är han snäll i boxen?

Han står inte i box men när han gör det så stegrar han när man lämnar honom.

Men i spiltan är han ganska tjurig och vill gärna nafsa en i rumpan.


Är han lätt att hämta i hagen?

Inte alltid han går gärna därifrån om man inte håller koll på han :)

Men han har typ sina perioder ibland är han väldigt lätt och iblan enormt svår.


Står han på ridskola eller är han privat häst?

Skijoni står på Ängsö islandshästar Ridskola.


Vilken ras är han?

Skijoni är en islandshäst


Hur många år är han?

Jag vet inte riktigt men kan gissa på 13 kanske ingen aning :)


Brukar han lorta ner sig mycket i hagen?

Nej inte så jätte mycket men ibland om man släpper ut honom svettig :)


Skijoni är en liten busig kille.

När man galopperar på fälten så bockar han eller sparkar bakut som jag kallar det

Glädje skutt :)

Men om man får ner honom på tygeln innan man galopperar på ängen så brukar han inte busa så mycket :)

Det är många som inte gillar Skijoni pga att han inte är så snäll i spiltan.
Men om man pratar med honom och tar det lugnt så är han inte så dum.

Ibland står han bara där och typ vill bli kliad bakom örat så kommer han med sitt lilla huvud och puffar lite försiktigt på mig.

Gull ponnie.


   

Bild på SKijoni när han vänder rumpan till.

   


// Cissi


Av Cissi ♡ - 9 maj 2012 13:15

Ja som sagt igår så var jag ju och tog han om Mewor Allt gick bra och sen gick vi ut och betade i ungefär en halv timme :) efter det så fotade och filmade jag Lea när hon red Tenach Sen så fick facktist jag rida Tenach lite det var hur läskigt som hälst efter som att han bara är fyra hur pigg som hälst :) 


// Cissi

Av Cissi ♡ - 9 maj 2012 12:25

Här får ni en bild på min vän Saris det är inte ofa som hon vill vara med på bild XD

 

// Cissi   

Av Cissi ♡ - 9 maj 2012 12:17

Här får ni en bild på mina vänner Carrho och Idis Även kallade Carro och Ida     

Vi tre taggar ett markarbete pass ikväll :)

// Cissi 

Presentation

Klockan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om mitt bloggande är det bra eller dåligt???
 Super bra
 Jätte bra
 Bra
 Sådär
 Dålig
 Jätte dålig
 Super dålig

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muffin

Mat gärna min hamster Muffin! :)

Mata gärna mina husdjur

Om mig

Jag är en glad tjej på 13 vårar mina favorit djur är häst och hund.Hoppas att du tycker om min blogg.  


Ovido - Quiz & Flashcards