hunddagboken

Alla inlägg den 10 maj 2012

Av Cissi ♡ - 10 maj 2012 19:00

Visste ni att Ängsö har fått två nya hästar :) 

Men dom kommer inte att börja gå lektion förns det har blivit ägar byte i juni :)

Dom heter David och Spök en kille och en tjej.

Det passar ju att en heter spök efter som att det spökar ju ute på ängsö samt är känd för att det ska spöka :)

// Cissi

Av Cissi ♡ - 10 maj 2012 16:58

Ska ladda in lite nya bilder från min kamera så att det inte blir så tråkigt :)

Föresten på söndag åker jag till Ängsö och är med på en tur :)

Haha samt kommer att jobb på en tur och hjälpa all people att sadla och tränsa lite sådär :)

Sen ska jag ju rida också :)

// Cissi

Av Cissi ♡ - 10 maj 2012 13:00

om ni vill ha mera information om ängsö islandstarnas ridskola 

Så kan ni klicka här.

Så kan ni läsa om varje häst :)


// Cissi


Osk

Av Cissi ♡ - 10 maj 2012 12:06

Nu ska jag skriva lite om Osk

Börjar med frågorna.


Hur är hon att rida?

Hon är envis om man ska rida själv hon tar gärna flygande pass istället för att galoppera om galoppen går för fort


Är hon snäll i boxen?

Inte alltid hon är lite som Skijoni men hon kan sparkas.


Är hon lätt att hämta i hagen?

Ja det är hon, hon brukar komma till mig i hagen.


Står hon på ridskola eller är han privat häst?

Hon är ridskole häst och står på Ängsö islandshästars ridskola.


Vilken ras är hon?

Hon är en Islandshäst.


Hur många år är hon?

Ingen aning men kan gissa på 17 eller något.


Brukar hon lorta ner sig mycket i hagen?

Nej hon brukar hålla sig hyfsat ren :)


Nu ska jag skriva lite om Osk

Osk är lite speciell av sig själv.

Vissa dagar kan hon vara hur trevlig som helst medans andra dagar kan hon vara enormt elak.Om man har bråttom till något känner hon det och blir sur.

Men om man inte har bråttom och har all tid som behövs så trevlig.

Men dom sagt hon är inte så trevlig när man ska sadla eller kratsa hovarna på henne.Brukar ärligt talat ta hjälp med att sadla henne ibland pga att hon sparkar efter en, hon har sparkat mig förut så jag har lite respekt för henne.Men den som hjälper mig håller bara i hennes huvud och klappar lite på henne.

Min mamma är liv rädd för henne hon vågar inte ens hämta Osk i hagen XD

Men i hagen så är hon hur trevlig som helst och brukar komma till en :)

     

Har inte så många bra bilder på henne :(


// Cissi


Av Cissi ♡ - 10 maj 2012 10:08

Nu har jag no lektion :) 

Kommer att blogga lite mera sen :)

 

En bild från hagen på Embla som ligger och sover :)


// Cissi

Presentation

Klockan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om mitt bloggande är det bra eller dåligt???
 Super bra
 Jätte bra
 Bra
 Sådär
 Dålig
 Jätte dålig
 Super dålig

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muffin

Mat gärna min hamster Muffin! :)

Mata gärna mina husdjur

Om mig

Jag är en glad tjej på 13 vårar mina favorit djur är häst och hund.Hoppas att du tycker om min blogg.  


Ovido - Quiz & Flashcards