hunddagboken

Alla inlägg under mars 2012

Av Cissi ♡ - 22 mars 2012 17:54

Ska göra samma täct som min bästa vän Ida gjorde :)


Har du/har du haft en…
Egen häst?: Nej
Foderhäst?: Nej
Medryttarhäst?: Ja
Sköthäst?: Ja, Donna och Mewor


Din häst/favorithäst 
Namn: Skijoni
Färg: Svart och vit
Ras: Islandshäst
Bästa bus: Bockningar på ängen 
Ålder: 8 eller 9 vet ej 

Bästa minne med?: Ridlägret 2011

Sämsta minne med?: När jag inte kunde fatta galopp på honom utan draghjälp :(

Högsta du hoppat?: Ungefär 75 cm tror jag 
Har du tävlat, och isåfall i vilken gren?: Nej bara klubbtävlingar som LB:1 i dressyren
Hur ser din grimma till hästen ut?: röd med typ lite mjukare uppe vid nacken och på nosen.
Hur ser sadeln ut?: svart 
Tränset?: Det är svart med svart nosgrimma

Hur stor är hästen?:  ingen aning kaske en c ponny maxad eller en liten d ponny


This or that
Mocka/fylla höpåsar
Stegra/bocka
Barbackagalopp över ett sommarfält eller ett snöfält
Stor häst/ponny
Hjälm med ventilation/hjälm utan
Ridskor/ridstövlar
Hjälm/väst
Sporrar/spö
Rida själv/rida i grupp
Hoppning/dressyr båda :)
Pessoa/hack


Hur många... har du?
Ridbyxor: 3 st
Hjälmar: 2
Säkerhetsvästar: 2
Ridskor: 2 par.
Ridstövlar: 0 
Ridspön: 4 st
Sporrar: 0
Ridstrumpor:  vet inte men många
Kavajer: 0


Hur många … har du/din häst?
Schabrak: jag har inget eget men han har 2 som ridskolan äger.
Sadlar: 1
Träns: 1

Benskydd: 0

Grimmor: han har ingen egen grimma alla delar tillsammans
Skor: 4


Kan du…
Knoppa?: Ja 
Göra inbakad svansfläta?: Nej
Sadla?: Ja
Tränsa?: Ja
Sätta på ett täcke?: Ja
Kratsa hovarna?: Ja
Rykta?: Ja 
Få en häst att gå i form?: ja om jag jobbar ordentligt med den.
Hoppa en bana?: Ja
Duscha en häst?: Ja


Har du…
Skrittat?: Ja
Travat?: Ja
Galopperat?: Ja 
Hoppat?: Ja
Ridit en häst i form?: Ja tre gånger om inte flera :)
Haft gymkhana?: Nej
Lekar till häst?: Ja Vi spelade något konstigt att man skulle ha en soppkvast och sen putta på fotbollen som låg på marken och sen skulle man välta så många konor man kunde :)
Galopperat barbacka över ett sommarfält?: Ja flera gånger :)
Hoppat barbacka?: Ja en typ bara 15 - 20 cm
Stått på en häst?: Nej
Ramlat av?: Ja
Suttit i damsadel? Ja
Travat i damsadel?: Ja
Galopperat i damsadel?: J amen då var det barbacka
Suttit bak och fram på en häst?: Ja
Suttit på en stegrande häst?: Ja
Suttit på en bockande häst?: Ja
Suttit på en skenande häst?: Ja
Ridit ut i grupp?: Ja
Ridit ut själv?: Ja flera gånger med Blakkur :)
Stött på ett vilt djur när du varit ute och ridit?:  Ja Räv Rådjur och fåglar :)
Ridit kadrilj?:  nej tror inte det
Varit med på en show/uppvisning ridandes till häst?: Nej 
Varit med på en kadriljuppvisning?: Nej


Har du ridit en…
Arab?: Ja flera gånger :)
Shettis?: Ja när jag var liten :)
Ardenner?: Nej
Connemara?: ja på semesterni sommras

Korsning?: Ja
Svensk ridponny?:  JAg vet inte vad det är :(
Gotlandsruss?: Ja
Falabella?:  nej men jag skulle vilja :)
A-ponny?: Ja
B-ponny?: Ja
C-ponny?: Ja
D-ponny?: Ja
Storhäst?: Ja


Äger du (en/ett/flera)…
Pälsglans?: 0
Hovolja/hovfett?: 0
Flätgelé?: 0
Torrschampo?: 0
Hästschampo?: 2
Ryktsten?: 2
Rotborste?: 3
Ryktborste?: 2
Ryktskrapa?: 2
Hovkrats?: 4
Mankam?: 2
Plastborste?: Ja två piggborstar

Massageborste?: 0


Hoppas att ni fick veta lite roligt :)

// Cissi 

Av Cissi ♡ - 21 mars 2012 10:56

ska klippa mig nu kl 12 så rip mitt hår här kommer en före klippning bild senare idag kommer det en efter bild :)

 

// Cissi

Av Cissi ♡ - 20 mars 2012 11:45

Bilder och ett inlägg om stallet komme rdå ja ghar laddat in bilderna förhoppnings vis imorgon :)

Jag kan visa er en lite redegerad bild på skijoni som jag gjorde :)

Det fanns inte ä så att jag kunde skriva älska men nu blev det gilla istället :)  

// Cissi

Av Cissi ♡ - 20 mars 2012 10:18

Idag så ska jag ju iväg och rida Mewor det kommer bli runt halv 6 pga att vi ska på teater i skolan och då slutar vi inte förens kl kvart i fem.

Så då kommer jag inte att kunna komma ut till stallet förns kl 17.30

Jag ska öva lite med bommar på marken med lite cavaletti bommar och bommar.

Ses i morgon med mera uppdaterin om det här :)

// Cissi

Av Cissi ♡ - 20 mars 2012 10:16

Har inte hunnit blogga nu för att när jag kom hem från stallet i söndags hade jag fullt upp och sen igår så hade jag inge batteri kvar på min dator så jag orkade inte ladda den men nu så ska jag blogga igen o ch bäretta lite hur jag hade det i söndags :)

// Cissi

Av Cissi ♡ - 17 mars 2012 18:00

Hoppningsvis är jag i stallet nu eller uppe i stugan :) kommer nog inte att ha internett men jag ska försöka så jag tar med mig stickan :) ♡

// Cissi

Av Cissi ♡ - 17 mars 2012 14:32

Jag ska ta med mig kameran så att jag kan fota lite bilder på vad som kommer att hända idag och imorgon 

Jag ska ju vara i stallet hela dagarna :)

kl 4 åker Karen hemmifrpn sen bär det iväg

SKa putsa två träns + stor rykt på Blakkur :)

 

En liten mysig bild på mig för 1 1/2 år sedan

// Cissi

Av Cissi ♡ - 16 mars 2012 21:29

Har precis duchat och gjort inpackning som mina poolare tyckte att jag skulle göra för att jag har väldigt slitet hår har du några andra tips på att inte få så slitet hår? jag duchar ungefär 4-6 dagar i veckan om jag är i stallet      

// Cissi

Presentation

Klockan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om mitt bloggande är det bra eller dåligt???
 Super bra
 Jätte bra
 Bra
 Sådär
 Dålig
 Jätte dålig
 Super dålig

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muffin

Mat gärna min hamster Muffin! :)

Mata gärna mina husdjur

Om mig

Jag är en glad tjej på 13 vårar mina favorit djur är häst och hund.Hoppas att du tycker om min blogg.  


Ovido - Quiz & Flashcards